Wednesday, August 19, 2009

Demam ..

bermula dari hari jumaat anak ku yg sulung dah demam ... tetiba suhu badan nyer petang tu naik mendadak .. balik kerja terus hantar ke klinik ... dapatkan rawatan segera .. musim H1N1 ni .. amat membimbangkan ... terutama kanak-kanak ... alhamdulillah ianya cuma demam biasa ... hari isnin pula ... dari pagi ku ditempat kerja batuk-batuk .. rakan sekerja ada yg dah mula hint-hint ... mereka pun berwaspada takut berjangkit ... aku ingatkan cuma .. batuk-batuk biasa jer .. sampai ke petang .. badan ku mula terasa seram sejuk dan menggigil ... apa lagi .. terus ambil medical chit di personal .. then terus ke klinik .. sah temp badan naik dan demam .. doctor terus bg MC .. dalam pada aku MC keesokkan harinya .. anakku yg sulung (BalQis) masih tak berapa baik demam .. still batuk2 dan tak selera nak makan .. malam tu pula anak ku yg ketiga (Najwa) demam .. badannya panas mulalah meragam sepanjang malam .. dan membuatkan ku juga tak berapa lena nak tidur .. budak kecil baru setahun lebih lagilah merengek ... badannyer panas .. ku bangun mandikannya di subuh hari untuk menghilangkan suhu panas badannya ... pagi tu jawabnya aku tak bekerja lah .. menjaga anak-anakku yg demam ... nak hantar pengasuh pun kesian .. pasal mereka pun ada anak kecil yang harus dilindungi .. pagi tu aku ke klinik kesihatan kerajaan pula .. aku & anak ku yg sulung dah kurang demamnya .. tapi anakku yg ketiga suhu badannya tinggi .. hingga terpaksa ambil darah ..dalam menguruskan anakku yg ketiga ... anakku yang kedua (Aunie) pula mula terasa pening kepala .. dan kepalanya mula panas (masa dirumah tak da menunjukkan tanda2 demam.. dan dia cukup aktif)... bila diambil suhu badannya .. memang menunjukkan suhu yang tinggi .. dah satu hariku di klinik kesihatan menguruskan anak-anakku ... jadinya cukup kami berempat demam .. ku harapkan agar suamiku tak lah juga demam ... jawabnya memang esok aku mengambil cuti lagi untuk menjaga anak-anakku yg demam. Dan ku harapkan semoga bos-bos aku dapat memahami situasiku ketika ini .. insya allah.

No comments:

Post a Comment

Translate