Tuesday, September 17, 2013

KEBAHAGIAAN PALING BERMAKNA : BANTU ORANG LAIN BERUBAH

KEBAHAGIAAN PALING BERMAKNA : BANTU ORANG LAIN BERUBAH

Dalam hidup, kita sering tercari2 erti kebahagiaan. Ia pula kerap dicari dari sumber ini :

- Kebahagiaan material : kita bahagia bila duduk di rumah yang selesa, besar & nyaman, ditemani kereta yang cantik dipandang & selamat dipandu.

Tetapi nasihat cerdik-pandai, kebahagiaan seperti itu tidak kekal lama, bahkan ia mungkin bakal berkongsi malapetaka. Bila kereta mahal digores orang, kita mungkin murung seminggu. Andai telefon tercanggih terhempas & rosak, muka yang ceria sekelip mata bertukar muncung berduka.

Maka, apakah kebahagiaan yang lebih tinggi dari semua itu?

Ia dipanggil : SPIRITUAL HAPPINESS. Rasa bahagia bila membahagiakan orang lain. Rasa bahagia bila telah berbuat sesuatu untuk 'membahagiakan' Tuhan.

Dan caranya mudah. Cukup anda 'halalkan' duit baki belian mee rebus makcik tepi jalan, terima kasihnya yang tak putus mampu memberi efek bahagia. Dan ia lebih luarbiasa kerana efeknya berganda : bahagianya berpanjangan plus pahala & barokah Tuhan.

Bahagia bila melihat orang lain berubah, dari tidak tahu kpd tahu. Dari zero kepada hero. Itu juga antara jenis kebahagiaan yang ingin kita cari. Tidak ada yg lebih bermakna dlm hidup bila melihat orang lain berjaya hasil usaha kita. Kata orang putih - priceless.

Maka HARI INI, kami ingin membantu berkongsi bahagia. Sudah ramai yang menulis emel 'kebahagiaan' kpd kami, banyaknya perubahan ilmu AlQuran yg mereka perolehi via PIQ (Pakej Inspirasi Qurani). Mereka amat ingin jika PIQ dimiliki sama oleh mereka yang dicintai spt anak, rakan karib, saudara, sekolah lama dll.

Untuk itu, kami menawarkan pembelian PIQ 1+1. Anda beli 1, kami poskan kpd anda bukan 1 tetapi 2 set PIQ. Tujuannya ialah, satu untuk anda, satu lagi untuk ANDA HADIAHKAN kpd mereka yg tercinta/perlukan ilmu dari set DVD ini.

Gunanya ialah : mari kita sebarkan kebahagiaan dgn AlQuran. Mari kita bantu lebih ramai ummah 'gembira' kerana lorong untuk dampingi Tuhan via Quran terbuka luas.

Layari : http://goo.gl/pc63Lc segera utk dptkan maklumat lanjutnya.

P.S : mohon bantu share point ini, agar kita semua dibahagia & diberkahi Tuhan kerananya.


#Mohammad Asraff Ayob 

http://goo.gl/pc63Lc
 

No comments:

Post a Comment

Translate